Indien - om taj mahal och att kanske bli lurad

2013-06-07 @ 15:50:24 | Permalink | Resor
 
Jag har ju alltså varit i Indien i tre månader. Så småningom kommer jag säkerligen lägga upp bilder därifrån och kanske berätta lite om vad jag varit med om.
Den här bilden föreställer ett av världens underverk, Taj mahal som jag hade lyckan att få skåda en stekhet dag (bjöd på cirka 45° C!) Får att få ta bilden fick jag vänta och sen kriga lite om att stå i allra allra mitten. Lite senare träffade vi på en gubbe som jobbade på platsen och erbjöd sig att fota Sofia med hennes kamera. Efter lite tveksamhet gick hon med på det (han har väl bara lite tråkigt på jobbet - en ganska typisk grej i Indien är för många man på ett jobb). När han var klar och nöjd med sina bilder ville han ha betalt (ganska typisk grej det med i Indien). Uppvuxna utan drickskulturen gick vi därifrån sura. Var alltid svårt att veta om vi höll på att bli lurade bara för att vi inte var indier eller om det var något som vi förväntades göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback