En lista från i går

2014-01-17 @ 21:43:13 | Permalink | Allmänt
Vad har du gjort i dag?
Skrivit en tenta i inledande matematisk analys. Har nog aldrig pluggat så mcyket på något tidigare, dag och natt har jag levt bland gränsvärden, derivator och integraler. Tentan i sig var upp och ned, de uppgifter som ska vara lätta (jag vet för jag har gått igenom typ 30 tentor under en 10-års period) och de uppgifter som brukar vara omöjliga var inte omöjliga. Sen efter att jag skrev har jag passat på att skriva ännu mer, för det är så kul. Och mailat med en lärare. Och ätit äcklig pasta för det är billigt.
 
Vilken är din senaste googling?
"Sgn(x)". Ville rätta en uppgift från tentan som var klurig. Vi skulle integrera absolutbelopp och det hade jag aldrig gjort förut. Googlingen "integrate abs(x)" ledde mig vidare till något som hette sgn(x). Evigt tacksam Google och WolframAlpha för all mattehjälp.
 
Senaste facebook-meddelandet till dig:
"När kommer du upp? Saknar dig."
Om att bo i ett avlångt land.
 
Vad köpte du senast?
Stift och en klassisk blyertspenna, en sån där som man vässar.
 
Vad skulle du vilja lära dig?
Java-programmering och LaTeX.
 
Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Vet inte. Jag var ganska jämnbra på det mesta, men hade kanske lite lättare för samhällsämnen.
 
Kan du åka skateboard?
Vet inte, men borde kunna det. Åker longboard.
 
Den bästa frukten är:
Pomelo! Eller indien-mango, som vi åt på stranden i goa och skalade med händerna, som var så saftig att en behövde bada för att inte sand skulle klibba fast på händerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback