2016

2016-01-05 @ 01:30:00 | Permalink | Allmänt
Gott nytt år!
 
De senaste veckorna har jag spenderat mycket tid att fundera över framtiden, över det kommande året. En liten inblick i vad jag vill jobba för det kommande året:
 
Vardagsäventyr
Livet är inte dagarna som passerar utan dagarna du minns, som Fritidsresor brukar säga. Det är väldigt sant. Och det finns få saker som går upp mot spontana vardagsäventyr. Vardagsäventyr är ett lite luddigt mål, men för mig innebär det att jobba med inställning i vardagen som gör detta möjligt.
 
Börja om med dagbok
För att minnas. 
 
Göra mig av med onödig skit
Jag är rätt så blind för detaljer. Det gör att det inte kommer naturligt för mig att göra mig av med skit som jag samlar på, för jag ser den inte. Jag ser att helheten inte riktigt stämmer, men det kräver jobb av mig att inse. Kanske ska jag ta och göra mig av med stenen från Barcelona och postitlappar från läkemedelsföretag som jag aldrig använder. Egentligen handlar detta om att bli friare. Jag vill inte bli ägd av mina saker.
 
Klara vasaloppet
Gjorde ett försök förra året men det gick inte hela vägen. Nu är det nya tag, jag har återigen en startplats. Jag har jobbat ganska mycket redan för detta, så hoppas att jag kan fortsätta i samma riktning. 
 
Göteborgsvarvet under 2.10
Egentligen vill jag hemskt gärna under 2 timmar, men ju mer jag funderar och vrider och vänder på det, desto mer orimligt förefaller det sig. 2.10 är ett högt men inte orealistiskt mål.
 
Fota ett foto om dagen
För att utvecklas. För att jag älskar det.
 
Göra en tavelvägg
Köpte några ramar på second hand i somras. De ska nu fyllas och upp på väggen.
 
Fasta från kött innan påsk
Jag vill egentligen bli vegetarian. Tyvärr är det helt orimligt krav på mig själv. De gånger jag försökt har jag i princip slutat äta helt och hållet. Jag har exempelvis kämpat med kikärtor i flera år nu, testat så många varianter men har oavsett kombination av smaker svårt att hålla undan kräkreflexerna.
 
Gå el camino eller tågluffa
Ett sommaräventyr. Vi får se vad som passar bäst.
 
Öva på tacksamhet
Tror livet blir så mycket lyckligare om jag kommer ihåg och ser allt jag har att vara tacksam över. Kommer aldrig glömma känslan efter en vecka i konstant minusgrader med iskalla duschar i Indien, när jag fick tvätta händerna i varmvatten. Nu tar jag varmvatten för givet återigen.
 
Vara mycket i naturen
Helt enkelt för att jag mår så bra av det, men glömmer bort att prioritera sånt.
 
Slösurfa mindre
Ganska meningslös sysselsättning. Borde formulera detta mer konkret så det ens blir möjligt att åstadkomma något.
 
Besök minst fem av Göteborgs museum
Efter två och ett halvt år i Göteborg har jag fortfarande bara besökt ett. Pinsamt. Nu gör vi något åt detta.
 
Upptäck Göteborg utanför Johanneberg och vallgraven
Jag kan dessa delar utan och innan men vill ut från min bubbla.
 
Läs minst 25 böcker
Ej kopplat till skola då. Har länge rationaliserat bort läsandet, tyckt att jag inte hinner pga har mycket att göra. Det är så himla korkat. Tid finns alltid, det handlar om prioriteringar. Har börjat läsa mycket igen och älskar det.
 
Börja måla och rita igen
Det här är ytterligare en sak som jag har så lätt att rationalisera bort i mitt liv trots att jag mår så bra av det. Skulle jag slösurfa lite mindre skulle jag lätt hinna måla lite.

Kommentarer
Postat av: kristina

Fina mål! Gott nytt år älskade Fanny!!

2016-01-08 @ 03:22:05
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback