2012- del två

2012-12-29 @ 10:17:55 | Permalink | Allmänt
Sommaren började och jag fick tandställning.
Jag jobbade på rönnskär och vred på dygnet hela tiden.
Cicci och David gifte sig och det var fint.

Sen blev det trästock. Var på bra konserter, tappade bort min filofax och blev fångad på bild av Pitetidningen när vi dansade. Roligast med det hela är att tidningen lyckats ungefär allt med namnen fel.
Åkte longboard en del den sommaren.
Under sista friskiftet for jag på en Norrbottenstour och besökte bl a  Evelin i Kiruna. 
Sen flyttade vi ner till södern för att gå bibelskola.
Internat, vilken bra grej alltså.
Anna blev min rummis.
Vi hade en inflyttningsfest!!
Efter att vi gått fyra veckor hade vi en mycket bra fest.
Det går en massa bra människor i min klass (alla). Här är en av dem, Maria, skåningen. Till en början var vi tvungna att prata engelska med varandra eftersom jag inte förstod henne. Nu förstår jag henne ibland och ibland låtsas jag förstå.
Martin i klassen lät sig döpas!!!
Jag tog en sväng förbi Göteborg och hälsade på Evelin.
En söndagkväll passade jag, Anna (rummisen) och Maria (skåningen) på att fara in till Örebro och lyssna på när Broder Yun (uttalas ynn typ) predikade. Mycket bra grej, väldigt välsignat.
Första snön föll dagen innan höstlovet började. Tyvärr stannade den inte kvar.
Reste hem med norrlänningarna minus mimmi och det var mycket trevligt trots att vi var mycket trötta.
Väl hemma i Skellefteå stoppade tandläkaren in metallfjädrar i min mun. Det gjorde mycket ont och var mycket roligt att leka med. Så hela veckan såg jag ut ungefär som på gifen fast värre.
Jag besökte bästa Luleå under ett kort dygn och träffade jättemånga människor. Dessutom var det ljusfestival.
Hann dessutom åka slalom innan det bar ner till södern igen, yay!
Väl nere i Närke igen for vi in till Örebro och åt frukostbuffé. Har nog aldrig varit så mätt som då.
En vecka for vi till Stockholm med halva klassen (andra halvan for till Göteborg). Vi besökte flera olika kyrkor och det var väldigt intressant.
Sen julpyntade jag och Anna rummet med ljusslingor.
Snön kom för att stanna och vi hade uppemot 20 minusgrader några dagar.
Överraskningsfest för Erik, med sommartema eftersom fyller år den 23e december och aldrig haft ett barnkalas.
En kväll stod vi ute och frös på utejulkonsert i Örebro.
Efteråt blev bjudna på fika hos Christian, en av lärarna.
Jullov innebar Norrland.
Och julfirande. Vi körde julklappsleken på julafton, du vet den där när man slår tärning och snor klappar av varandra osv. I Skellefteå är vi för röda för att ha egna julklappar ;PpPP

Kommentarer
Postat av: kristina

Vad fint!!

och höhö. "för röda"..

2012-12-29 @ 11:31:05
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback